Vliegen met Emirates

Emirates is een luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE). Emirates is één van de snelst groeiende luchtvaartmaatschappij van de wereld en heeft meer dan 300 awards voor service gekregen sinds de oprichting in 1985. De thuishaven is de internationale luchthaven van Dubai. Zij vliegen o.a. vanaf Amsterdam, Hamburg, Düsseldorf en Frankfurt naar bijna 90 verschillende bestemmingen in Europa, het Midden Oosten, het Verre Oosten, Afrika, Azië, Australië en Noord Amerika.

Geschiedenis

Emirates werd in mei 1985 opgericht door de regering van de VAE. Op 25 oktober 1985 werden de eerste vluchten naar India en Pakistan uitgevoerd. Tussen 1987 en 1990 kwamen ook Azië en Europa op de routekaart. Emirates werd op 1 april 1998 aandeelhouder van Sri Lankan Airlines. Sinds 1 mei 2010 vliegt Emirates dagelijks ook non-stop vanaf Dubai naar Amsterdam v.v.

Vliegverbindingen

Emirates heeft vele bestemmingen in het Midden-Oosten, Azië, Europa, Afrika, India, Oceanië en Noord-Amerika. Emirates voert ondermeer vliegverbindingen uit naar:

Maaltijden

Op aanvraag kunt u een aangepaste maaltijd geserveerd krijgen, zoals bijvoorbeeld een vegetarische maaltijd. Voor kinderen en baby’s zijn er ook speciale maaltijden.

Service

Wanneer u vliegt met Emirates kunt u genieten van de geweldige service aan boord van het vliegtuig. Zo heeft iedere economy class stoel op de vluchten haar eigen tv schermpje. Er kan een keuze gemaakt worden uit de laatste films, series en sportkanalen. Tevens beschikt Emirates over een kinderkanaal en speciale headsets voor kleine kinderen. In de Boeing 777 en A330 kunt u zelfs op uw beeldscherm het opstijgen en dalen vanuit het oogpunt van de piloot bekijken!

Tijdens sommige van Emirates vluchten kunt u kiezen uit 18 spannende en uitdagende interactieve spelletjes voor alle leeftijden. Bijvoorbeeld: Vier op een rij, Backgammon en Tetrix. U heeft op deze vluchten zelfs de mogelijkheid om een potje te schaken tegen één van uw mede reiziger aan boord van het vliegtuig.

Bagage

Voor de economy class mag er 20 kg gratis worden ingecheckt. Is uw bagage bij het inchecken te zwaar dan betaalt u per kilo een extra bedrag, dit kan behoorlijk oplopen. U mag één stuks handbagage mee aan boord nemen per persoon. De handbagage niet zwaarder mag zijn dan 7 kilo en een maximale omtrek van 115 centimeter.

Baby’s en kinderen

Emirates hanteert een korting van 90% voor baby’s tot twee jaar. Er is dan geen stoel voor de baby gereserveerd. Voor kinderen van twee tot twaalf jaar geldt een korting van 25%.

Thuishaven

Thuishaven is Dubai International Airport van Dubai, onderweg naar Afrika dient u hier over te stappen. Vanaf 27 juni 2010 zal Emirates ook gebruik maken van de nieuw luchthaven in Dubai (Dubai World Cenrtral) Al Maktoum International Airport. Deze nieuw luchthaven met zes parallele start- en landingsbanen zal waanneer dezer is voltooid 120 miljoen mensen per jaar kunnen afhandelen en zal daarmee de grootste ter wereld zijn. Daarnaast wordt de bestaande airport uitgebreid tot een capaciteit met 90 miljoen passagiers per jaar. Bij volledige benutting van beide airports worden er dan 210 miljoen passasgiers per jaar vervoerd.

Vloot

De vloot van Emirates wordt constant uitgebreid met meer wide-body vliegtuigen. De vloot bestaat momenteel uit 147 toestellen en 175 aan orders (juni 2010):

  • 9 Boeing B777-200
  • 6 Boeing B777-200ER
  • 10 Boeing B777-200LR
  • 12 Boeing B777-300
  • 53 Boeing B777-300ER (18 orders)
  • 29 Airbus A330-200
  • 0 Airbus A330-300
  • 8 Airbus A340-300
  • 10 Airbus A340-500
  • 0 Airbus A350-900 XWB (50 orders) (50 opties)
  • 0 Airbus A350-1000 XWB (20 orders)
  • 10 Airbus A380 (80 orders)

Roken aan boord

Alle Emirates vluchten zijn niet-roken vluchten.

Herbevestigen

U hoeft uw vluchten met Emirates niet te herbevestigen.

Luchthavenbelastingen en tickettoeslagen

De totale ticketprijs bestaat - naast het vliegtarief (afhankelijk van uw vliegroute en boekingsklasse) - uit bijkomende kosten, zoals luchthavenbelastingen, milieuheffingen, brandstoftoeslagen en veiligheidstoeslagen. Deze bijkomende kosten zijn over het algemeen duurder bij een langere vliegroute of bij een vliegroute met meerdere overstappen of stopovers.

De vliegtarieven - zoals deze door luchtvaartmaatschappijen worden vastgesteld - zijn exclusief luchthavenbelastingen, brandstoftoeslagen en reserveringskosten. De volgende ticket toeslagen gelden als indicatie:

  • Luchthavenbelastingen, milieuheffingen, brandstoftoeslag en veiligheidstoeslagen voor een Zuid-Afrika reis (met vliegbestemming Johannesburg of Kaapstad) vanaf Amsterdam, op basis van Emirates ± € 375 per ticket.
  • Luchthavenbelastingen, milieuheffingen, brandstoftoeslag en veiligheidstoeslagen voor een Zuid-Afrika reis met een binnenlandse doorverbinding vanaf Amsterdam, op basis van Emirates ± € 475 per ticket.
  • Luchthavenbelastingen, milieuheffingen, brandstoftoeslag en veiligheidstoeslagen voor een Namibië reis of Botswana reis vanaf Amsterdam, op basis van Emirates ± € 475 per ticket. Bij de deze reizen stapt u op de luchthaven van Johannesburg over. Vervolgens vliegt u met South African Airways of British Airways/ Comair van Johannesburg naar Livingstone, Victoria Falls of Windhoek. Door deze extra vlucht vallen de ticket toeslagen ongeveer € 100 per ticket hoger uit.

Uiteraard streven we ernaar voor uw reisroute het voordeligste vliegtarief toe te passen. Dit tarief is afhankelijk van de volgende keuzes:

  • Luchtvaartmaatschappij (bijv. Emirates)
  • Vliegroute (bijv. Amsterdam - Kaapstad / Johannesburg - Amsterdam)
  • Vliegtuigklasse (bijv. ’economy class’)
  • Comforttoeslag (bijv. voor zitplaats met meer beenruimte)
  • Vertrekdatum en terugreisdatum
  • Beschikbaarheid (bijv. boekingsklasse ’B’)
  • Ticketvoorwaarden (bijv. ’non refundable’ en ’non changeable’)

Onze verkopers zijn zeer bedreven in het zoeken naar het beste tarief voor uw reisplan. Als IATA agent kunnen we in principe alle beschikbare vluchten boeken. Op basis van uw reiswensen brengen we daarom graag voor uw reisplan een vrijblijvende offerte uit. De ticketprijzen die wij - als specialist - hanteren zijn vaak goedkoper dan die u bij de meeste internetaanbieders aantreft, maar gelden altijd in combinatie met een landarrangement.

De bijkomende kosten vormen een steeds groter deel van de ticketprijs en hebben bovendien de neiging sterk te variëren, afhankelijk van de olieprijzen, wisselkoers (usd/euro) en de politiek. De definitieve ticketprijs (incl. dus deze bijkomende kosten) wordt vastgesteld op het moment van ticket afgifte.

Ticketprijsbepaling

Op moment van offerte maken berekenen we de totale ticketprijs, dus op basis van de dan geldende belastingen, heffingen en toeslagen. Dat is dus een momentopname, de daadwerkelijke bijkomende kosten op moment van boeking of ticket afgifte kunnen dus afwijken.

Standaard berekenen we 7 weken voor vertrek opnieuw deze bijkomende ticketkosten uit. Als deze meer dan 5% afwijken (omhoog of omlaag) passen wij de totale ticketprijs aan, in het geval dat de afwijking minder dan 5% is geldt de ticketprijs zoals bij deze bij de reisboeking is vermeld.

Wij bieden een mogelijkheid aan, om deze onzekerheid over wijziging van de ticketprijs te vermijden. U dient dan bij boeking - naast de 15% aanbetaling op de reissom (volgens ANVR voorwaarden) - tevens de totale ticketprijs te voldoen. Wij zullen dan bij boeking meteen het ticket gaan printen, waardoor er geen wijzigingen meer kunnen optreden in de bijkomende ticketkosten.